God morgon


Publicerat den: 2020-10-03 [09:21:24]

(null)

Klockan är 9. Precis gjort frukost till barnen och hoppat på cykeln så jag hinner få lite träning gjort idag också. 
Klockan 13 väntar kalas, sen ska vi hem till vänner på kvällen. 
Så cyklar jag inte nu kommer tiden inte finnas senare idag, blir inget monsterpass direkt men lite grann i alla fall. 

3 veckor sen jag tog hem cykeln, cyklar nästan varje dag. Vissa dagar trampar jag på utav bara Hvete och vissa dagar lite långsammare tempo. Det beror på hur mycket träningsvärk jag har i benen och hur mycket energi jag har. Men huvudsaken för mig är att jag rör på mig överlag. Någon dag i veckan vilar jag från cykeln men går ut och går istället.

Känner mig inte riktigt redo än att börja gå till gymmet men börjar känna en viss längtan efter styrketräningen, jag tycker ju att det är väldigt roligt. 

Men dom senaste tre veckorna har jag druckit alkohol en gång, jag äter bara godis eller något en gång i veckan. Men försöker då att äta lagom, man kan faktiskt äta både choklad och chips men man behöver inte äta hela chokladkakan och hela chipspåsen. 
Jag äter mat flera gånger om dagen, men försöker tänka på vad jag äter så det är något som är både nyttigt, kalorisnålt, hälsosamt och mättande. Äter inte en extra portion bara för att det är gott utan äter tills jag är mätt. 

Börjar både se och känna resultat. Sover mycket bättre, flåset är redan bättre, jag orkar trampa betydligt tyngre, fortare och längre än jag orkade för 3 veckor sen. 
Midjemåttet har minskat ganska rejält och vågen säger att jag snart är 4 kg minus. 
Då har jag egentligen inte gjort så mycket mer än börjat röra på mig och äta ordentligt utan massa skräp. 
Sen som sagt, alkoholen tror jag är en stor bidragande orsak. Vi har druckit ganska mycket senaste månaderna, eller ja missförstå mig rätt vi har inte supit bort hela semestern och varit dyng på daglig basis.
Men det har blivit ganska mycket öl och vin under sommaren och som dom flesta av oss vet är det hejdlöst mycket kalorier i alkohol! 
Så då hälla i sig 1000 kcal om dagen, plus allt gott man käkat och inte tränat, ja det går ganska fort att börja gå upp i vikt då. 

Jag kör inget massivt kaloriunderskott nu heller, men försöker ligga på lite minus varje dag, jag vill ju tappa vikt. Men jag tänker inte gå runt och vara hungrig! 
Ser hellre att jag äter ordentligt och är mätt och sen hamnar på underskott med hjälp av träning. 

Men det känns faktiskt riktigt bra just nu. Träningen ger så mycket positivt jag riktigt känner hur jag blir piggare och gladare av det. 
Jag ska tillägga att jag är inte tjock eller överviktig. Jag är ganska lagom egentligen för min längd, men när man själv är van vid att vara vältränad och väga några kilo mindre så blir det liksom svårt att trivas med sig själv när man inte ser ut som man brukar. 
Sen är det svårt att känna sig ohälsosam när man brukar orka mycket mer för att man håller igång. 

Men nu börjar jag känna mig som mig själv igen. Den känslan är ganska skön så tänker kämpa på och fortsätta ta hand om mig själv. Jag är värd det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback